Saturday, October 13, 2007

马来西亚人都是回教徒?

看到这个标题,你是否有些疑惑?千真万确,这个小插曲就发生在小弟,我身上。那是我进公司的第三天,星期一的午餐时间。为了帮我洗尘,和我同组的同事们邀请我到凤城酒家吃点心。人有三急,如厕完后,我到我的位子坐下。这时,食物一道一道地上桌。“你可以吃猪肉吗?”我的一位同事向我指了指一碟点心。我一时间不知怎样反应,愣住了!

“当然可以啦!”这是我反应后来所说的答案。“我以为马来西亚人都是回教徒。” 唉,我无言以对。这就是我们国家给人的印象吧!


此文章摘自
~ 马克思香江录 ~
二零零七年十月八日

2 comments:

Anonymous said...

haha...tis very funny...
we always laff at malay here n ask em u can eat 'pork' meh???
now is other turn to ask tis question to us...hehe...
thx u all to share all ya interesting story here...tak k yo...

Anonymous said...

not at the least, they will even thought u 'malai' (ppl come from msia) can marry four wives, too much influenced by hong kong drama 'zhen qing' aldy... haha

so miss u... hee tried call u on christmas but cldn't get thru... your guys' articles make me want to fly straight to hong kong after reading them... haha

~hope to see u in this coming chinese new year!

misss...Lie